Alla inlägg under juli 2010

Av Linda Aller - 12 juli 2010 09:44

I går morse åkte jag hemifrån kl,08,00 mot Ikea i Kungens kurva för att möta upp Mette där.

Vi åkte sedan till Björkvik där hon haft sitt torp. Sen hade vi sån tur så dom hade "djurklappar dag" i parken där.  Mette och jag såg en kalv som stod i en jätte liten hage mitt i solskenet, vi kunde inte släppa tanken på den stackarn så vi sa till att dom skulle flytta det lilla båset till skuggan. Vi fick som vi ville och både vi och kalven mådde jätte bra sen och vi kunde gå vidare och titta på djuren, men den jag föll för var en hund av rasen Chodsky pes som ägdes av en som jobbade där. Rasen är inte godkänd i sverige än. Så fin, tog såklart bilder på Sally som hon heter.

Efter ett tag med lite mat och kaffe där i parken så åkte vi vidare mot Norrköping med ett litet stopp för kaffe och glass vid ett färjeläger. Så svalkande och skönt det var där vid vattnet. Sen åkte vi till vårat mål för dagen-Vargararna på Kålmorden! Så härligt att träffa dom igen. Den här gången var dom inte lika fina i pälsen, hade tappat nästan allt. Vi trodde dom skulle vara slöa i dag när det var så varmt ca 30 grader. Men dom var mer sällskapliga  än vad dom var i vintras när Thomas och jag var där. Men dom ville väl säkert bli kliad och få hjälp att bli av med vinterpälsen.

Mette sa som jag sa sist.  - Jag ska dit igen! Så vi kommer snart till baka igen till dom ljuvliga grå ;-)


Fick också en super härligt meddelande från Thomas som gått viltspår prov med Champe när jag var på väg till Stockholm. Godkänd i Anlagsklass.!!


Så det var verkligen en härlig och lyckad dag tillsammans med en underbar vän, Mette.


Jag kommer att samla alla vargfoton på hemsidan.  http://www.beautywise.se/
Om någon mer än jag inte kan få nog av att se dom   














           

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards