Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Första våren i vårt nya hus.

Av Linda Aller - 15 maj 2012 15:46

Vad jag trivs i vårat hus. Så skönt med tomten för hundarna. Inget passande att dom går över någon "osynlig" gräns som det var på förra stället. Man kunde aldrig riktigt koppla av om hundarna var ute på tomten och man var inne eftersom det inte fanns något staket. Hade bara lärt dom den osynliga gränsen. Vilket dom var duktiga på. Men hände något roligt eller spännande så glömde dom lätt att den fanns.

Så här njuter vi, hundarna går in och ut som dom vill. Även när jag jobbar, men då har dom bara hundgården att gå ut och in i huset som dom vill. Jag mår så bra när dom har det bra. Behöver aldrig oroa mig om jag inte skulle hinna hem på rasten om bussen går sönder eller om det är någon olycka och avstängd väg.  

Tänker ofta på Dixi och önskar hon kunde fått bott här med oss.


Den 22/5 ska Nova operera bort några knölar. Hon har en stor som ett ägg på halsen som sitter lite tokigt till, sen två stycken på ryggen.  Han skulle fundera på om han ska ta den på halsen eller om den ska få vara och man håller koll på den så den inte växer.  Så jobbigt när dom ska sövas ned, påminner så om när dom somnar in för gott. Har så svårt att hålla tårarna borta då.


Nu är det klart med anställning på Nobina. Börjar 11/6. Jag slapp provanställningen  för att jag bara varit borta ett år. Blev ju uppsagd juni förra året när dom miste trafiken. Å nu vann dom tillbaka den.  Dom vet ju vad dom tar till baka, har ju jobbat hos dom sen -88. Nu har dom trafiken i 10 år innan det är dags för ny upphandling. Det skulle vara så att dom som vinner trafiken får ta personalen också. Så mycket strul det blir, man blir uppsagd och får söka nytt.  Men nu ska det väl va lugnt i tio år frammåt i alla fall.




Champe och Nova myser. 

 

En filmsnutt på Champe och Nova.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Aller - 7 mars 2013 14:13

Att ta sig för och blogga var inte min grej. Så jag skriver att bloggen är vilande så länge. ...

Av Linda Aller - 30 juli 2012 21:00

I går var vi och hälsade på våran blivande lilla katt unge. Det blev kärlek direkt. Jätte trevliga uppfödare också, så allt kändes jätte bra. Men så svårt att åka därifrån. Två veckor kvar innan vi får hämta hem våran lilla tuss. Hemmet är klart fö...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 28 maj 2012 12:45

Fick komma i morse till veterinären. Hans sa att det där går inte att sy, så det får läka ihop av sig själv. Det går att sy men då måste han skära bort mycket och det blir ett mycket större sår. Hon får äta pencillin nu, sen äter hon rimadyl mot hält...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards