Alla inlägg under juni 2011

Av Linda Aller - 22 juni 2011 08:28

Nu har man jobbat en vecka på nya jobbet. Det känns jätte bra. Många har man jobbat ihop med förut som har jobbade hos oss, eller Nobina får jag väl säga nu. Och Depån hade vi ,Nobina förut, så det känns lite som att komma hem igen och spola tillbaka åren till -88. Får köra linjer som jag gjorde förr och träffa en massa gamla passagerare som fortfarande åker samma linjer. Roligt att dom kommer i håg en sen man körde dom här linjerna.


Nu är det nedräkning tills vi får nycklarna till huset så vi kan börja flytta in. Det är så Ohemtrevligt här nu, man har inte lust att städa eller något, tar bara det värsta. Ska bli så mysigt att få göra i ordning i nya huset.

Har massor att tvätta, också går tvättmaskinen sönder, så jag väntar på att dom ska komma och laga den. Så typiskt.


Det blir inte så mycket hundträning den här sommaren, åker iväg med lite dummisar för att dom och jag ska ha lite roligt bara mellan allt packande och lite bad då och då. Det kommer jag att sakna när vi flyttar, att bara kunna gå runt hörnet och låta hundarna bada när dom ligger på gräsmattan och tycker det är varmt. Men då får jag väl ta bilen och åka till Gimo och bada dom och passa på och hälsa på min mor och son som bor i Gimo.

Önskar alla en trevlig midsommar!

Av Linda Aller - 4 juni 2011 15:17

I kväll ska vi ha en avskedstest på jobbet. Vi ska åka båten mellan uppsala och skokloster och äta och dricka gott. På fredag lämnar vi ifrån oss nycklar m.m  och skiljs åt. Känns så vemodigt och konstigt. Många har man jobbat ihop med sen -88. Man känner varandra nästan lika bra som sin egen familj.

Vi kommer också tänka på våran kollega som miste livet i torsdags, (som jag känt sen -88 då jag började)  när han och hans fru, som också är en kollega, skulle på mc semester. Hon ligger på sjukhuset nu. Jag lider så med henne. Så fruktansvärt. Dom var ett så gulligt par. Man undrar bara VARFÖR!!!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards