Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Två rubiker: Novas operation gick bra! 2:a rubriken längre ned i inlägget ;-)

Av Linda Aller - 22 maj 2012 11:20


Nu har vi kommit hem. Allt gick bra. Han beslutade att inte ta den stora fettknölen som sitter på halsen, utan vi avvaktar och har koll på den. Lite riskabelt ingrepp. Så hon blev bara lätt nedsövd och sen fick hon lokalbedövning så tog han bort dom två talgknölarna.

I morse när vi vaknade så haltade hon på vänster bak och var svullen på benet.  Tur att vi ändå skulle dit i dag. Vet inte vad som hänt. I går eftermiddag så var vi ute och apporterade lite och jag märkte inget då, sen hem och vila innan mat, och senare en lite snabb kissrunda. Märkte ingenting på henne då. I natt när hon ville komma upp i sängen så stod hon och tevkade lite så jag reagerade lite på det men hjälpte henne upp så vi kunde somna om. Så hon kanske hade lite ont då. Ska tillbaka på fredag om hon inte är bra. Hon fick medicin att äta i 10 dagar mot smärta och inflammation.

Mattes lilla skruttfialottagumma 


Här ligger hon fortfarande lite groggy. Champe märker ju och känner att hon inte är som vanligt och beter sig som när dom uppvaktar en löptik, får passa honom hela tiden så hon får vara ifred.  Hon ser så nöjd ut när jag säger åt Champe   

    


Den 2:a rubriken är......

JAG SKA BLI FARMOR !!!    

5 oktober är det planerat att en liten William kommer till världen.     


Här är han, Farmors lille plutt       

   

 

 
 
Ingen bild

Eva

22 maj 2012 14:29

Hej! Skönt att det gått bra med Nova idag, hoppas benet snart är ok igen också! Tyra skickar en extra krya på dej hälsning till syrran!
Kul att du ska bli farmor, när är det dags?
Jag ska bli mormor i augusti! Så det ser jag fram emot:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Aller - 7 mars 2013 14:13

Att ta sig för och blogga var inte min grej. Så jag skriver att bloggen är vilande så länge. ...

Av Linda Aller - 30 juli 2012 21:00

I går var vi och hälsade på våran blivande lilla katt unge. Det blev kärlek direkt. Jätte trevliga uppfödare också, så allt kändes jätte bra. Men så svårt att åka därifrån. Två veckor kvar innan vi får hämta hem våran lilla tuss. Hemmet är klart fö...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 28 maj 2012 12:45

Fick komma i morse till veterinären. Hans sa att det där går inte att sy, så det får läka ihop av sig själv. Det går att sy men då måste han skära bort mycket och det blir ett mycket större sår. Hon får äta pencillin nu, sen äter hon rimadyl mot hält...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards