Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Går inte att sy....

Av Linda Aller - 28 maj 2012 12:45

Fick komma i morse till veterinären. Hans sa att det där går inte att sy, så det får läka ihop av sig själv. Det går att sy men då måste han skära bort mycket och det blir ett mycket större sår. Hon får äta pencillin nu, sen äter hon rimadyl mot hältan i bakbenet. Lilla lilla skrutte gumman.

Jag frågade om han trodde det skulle ha läkt till den 11 juni då jag börjar ny anställning, men lite tveksamt. Har ju bara en jobbar dag som dom skulle varit själva innan dess. Men hoppas jag får ledigt den dagen. Har en snäll chef som själv är hundägare så han gör nog vad han kan. Annars hoppas jag Thomas kan få ta ledigt.

Är det inte bra till den 11 juni så får Thomas ta sin semester då, så man kan ha koll på dom. Champe är ju så nyfiken på hennes sår, men låter bli det när jag är i närheten efter att jag sagt till honom på skarpen att låta bli. Men man vet ju inte vad som händer när dom är själva.

Jag är i alla fall jätte nöjd med veterinären här. Är ju "lyx" att ha veterinär tvärs över gatan. Ringer man och han frågar kan du komma nu, så är man där på max två minuter.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Aller - 7 mars 2013 14:13

Att ta sig för och blogga var inte min grej. Så jag skriver att bloggen är vilande så länge. ...

Av Linda Aller - 30 juli 2012 21:00

I går var vi och hälsade på våran blivande lilla katt unge. Det blev kärlek direkt. Jätte trevliga uppfödare också, så allt kändes jätte bra. Men så svårt att åka därifrån. Två veckor kvar innan vi får hämta hem våran lilla tuss. Hemmet är klart fö...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 27 maj 2012 12:23

Novas ena operations sår har börjat vara och ser så fullt ut. Ringde och rådfrågade med veterinären om man skulle behöva åka in till Ulltuna, men han sa att vi kan vänta och komma till honom i morgon, hon har ingen feber så det är ju bra. Jag skulle ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards