Alla inlägg under november 2009

Av Linda Aller - 27 november 2009 08:31

Fredag igen!

I morgon ska jag ha en liten "tjejfest" , så i kväll ska jag förbereda lite "tugg" som vi ska ha.

Thomas åker till Väsby till sina "gamla" kompisar där.


I går tog vi fram julsakerna...... Jag gillar inte jultiden,  så mycket ståhej för så kort tid. Efter nyårsafton så åker allt bort, då har jag ledsnat på det.  I dag ska jag åka och köpa lite nya julstjärnor att ha i fönstren, kanske det känns lite roligare då

Av Linda Aller - 26 november 2009 09:25

Vi blev bara två i går på träningen. Precis när jag skulle åka så ringde den ena tjejen och sa att hon inte fick i gång bilen. Hon hade packat bilen och gjort fika och satt in hundarna och skulle åka också startade den inte. Sååååå tråkigt. En bil ska ju bara starta. Tur ändå att hon var hemma, hade varit värre om hon stått någon annan stans.


Jag tränade på långa linjetag och ut mot matskålar. För att få ett snabbt sättande när han kommer längre bort så fick jag tips i helgen på kursen att kasta en boll med en bollkastare precis när jag blåst för att han inte ska ta några steg närmare mig utan sätta sig direkt.  Ja, det var ju tok roligt när en boll kom, så när jag skulle skicka ut honom igen mot en matskål så sprang han bara några steg och sen vände sig om för att se om bollen kommer snart. Fick jag ut honom så struntade han i matskålarna bara vände sig om innan signal och undrar om bollen kommer.  hmmmm, då är det bara att backa några steg och börja om med träningen. Man fick ju vara glad ett tag i alla fall att det fungerat något sådär.  Men det är väl tjusning i och för sig, för det är ju träning som är kul. Skulle allt sitta på en gång och man startade på alla prova och fick första pris (vilken drömKyssFlört) då hade man ju inget att träna på. Jag försöker peppa mig själv efter bakslaget Obestämd

Men markeringarna med skott och fågel gick kanon bra, där finns inget att klaga på, så det momentet är jag super super nöjd med, får njuta av det i stället så länge, blir säkert något bakslag där ocksåFoten i munnen 


Av Linda Aller - 25 november 2009 10:09

Ska börja packa ryggsäckarna och göra lite fika till träningen i dag. Förra onsdagen blev det ingen träning, så nu känns det som om det var länge sen. I dag blir vi tre stycken. Ganska bra när man inte är för många, ca 3-6 är lagom. Ska träna mycket på långa linjetag och fältsök med fågel idag. Sen avslutar vi väl med lite skott och fågel. Det är så himla roligt. Sen när man ser att hundarna tycket det är minst lika kul så njuter man. Vad gjorde man utan hundarna? Kan inte tänka mig ett liv utan hundar. Men tre känns som en för mycket. Men nu har man dom och älskar dom lika mycket.

 Det var ju inte meningen att vi skulle ha någon valp ur Dixis sista kull, utan vi skulle spara en från Novas sista kull bara för att inte ha tre hundar så många år. Men när vi hade valpkullen så fick vi ett besked som gjorde att vi tog Nova ur avel och kastrerade henne pga ev. sjukdomsrisk. Så för att ha någon kvar som vi kan fortsätta avla på så bestämde vi oss för att spara en ur sista kullen.

Om Champe blir pappa någon gång så kan man ju spara en tik och avla vidare på i framtiden.

Det var jätte svårt att välja valp, men till slut så bestämde vi oss för Champe. Men så en kväll så hade Camilla och jag taigt upp en annan valp i hennes rum och gosat med och började ändra oss och ville spara den.  Nästa morgon när jag vaknade så satt det en valp nedanför min säng och gnällde. Jag trodde Camilla eller Thomas hade satt en valp där för att väcka mig, men ingen av dom var hemma. Jag satt mig upp i sängen och tittade vem det var, å det var ju lilla Champe! Då hade han klättrat över planket som vi hade nere i halle där alla valpar var och gått uppför trappan knappt 7 veckor ung och letat sig in i mitt sovrum och väckte mig med sitt gulliga valppip. Å det gick rakt in i hjärtat, då hade vi kvällen innan nästan bestämt oss för en annan valp och det var precis som om Champe kunde känna och veta det. Så det var inte svårt att ta tillbaka beslutet att behålla lilla Champe. Ett minne som jag aldrig kommer att glömma.

Av Linda Aller - 23 november 2009 14:33

I dag när jag körde hem skolbarn så var det en liten flicka som sa : Linda vet du en sak, vi har fått hem en liten valp. Jaha sa jag vad är det för ras. Det är en Rondell hund sa hon. Jag frågade vad det var, har bara hört talas om prydnadshundarna som man ställer i rondeller. Jo sa hon, det är när det är 4 raser i hunden.


Ja då har man lärt sig det Skrattande Kul när man kan lära sig något av en liten 7 åring.

Det är så härligt med alla skolbarn som man kör. Man får en så underbar kontakt med dom. Mycket roligare än att köra linjetrafik med stressade vuxna pendlare som ska till jobbet och hem.

Av Linda Aller - 22 november 2009 18:16

I dag var vi på åter träff på jaktkursen som vi gått. Har blivit många återträffar nu. Efter varje gång säger vi att när blir nästa åter träff då Glad Hon är så duktig och bra, Sanna som har kursen. Sen är vi ett lagomt gäng på 4 hundar.

Nästa träff ville vi ha innan jaktproven startar till våren för att få till det lilla extra och eventuella bakslag som man fått då Foten i munnen.



Mer bilder på hemsidan med text till. http://www.beautywise.se/ klicka på nytt.

Av Linda Aller - 21 november 2009 19:52

Visst kan jag visa resultatet Tungan ute Kom på nu att jag lovade Mette att ta kort på köket och hallen som vi rustade i somras också Foten i munnen

Här är lite bilder, men färgerna blir lite missvisande på kort. Jag kom på en annan sak Fia, Du kan väl komma hit och hälsa på så får du seGlad ta en lördag och låt gubben köra så kan vi ta ett glas vin ihop vettjaFlört


                

Av Linda Aller - 21 november 2009 18:52

Vi hade tinat några fåglar som vi var och tränade hundarna med.  Dom har haft så tråkigt nu när vi hållt på och tapetserat. Jag åkte ju inte och tränade i onsdags som jag brukade heller. Dom tycker det är så roligt när dom får jobba. Så i dag var dom lyckliga. Flört

  Champe   Champe     Champe, Nova, Dixi


Dixi, Nova, Champe


Mer bilder på hemsidan
http://www.beautywise.se/

  

Av Linda Aller - 20 november 2009 08:19

Fredag igen, gud så skönt.

I kväll får vi hem en fjärdedelsko, så det blir att stå och paktera kött i kväll. Härligt att fylla frysen med kött igenTungan ute

Blir nog pizza i kväll till middag, snabbt och gott Flört  Sen kan man väl göra köttpaketeringen lite mysig med ett glas vin brevid och tända upp lite ljus i köket och spela bra musik, så det kan nog bli lite mysigt eller.....Foten i munnen 


Trevlig helg!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards