Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Bakslag

Av Linda Aller - 26 november 2009 09:25

Vi blev bara två i går på träningen. Precis när jag skulle åka så ringde den ena tjejen och sa att hon inte fick i gång bilen. Hon hade packat bilen och gjort fika och satt in hundarna och skulle åka också startade den inte. Sååååå tråkigt. En bil ska ju bara starta. Tur ändå att hon var hemma, hade varit värre om hon stått någon annan stans.


Jag tränade på långa linjetag och ut mot matskålar. För att få ett snabbt sättande när han kommer längre bort så fick jag tips i helgen på kursen att kasta en boll med en bollkastare precis när jag blåst för att han inte ska ta några steg närmare mig utan sätta sig direkt.  Ja, det var ju tok roligt när en boll kom, så när jag skulle skicka ut honom igen mot en matskål så sprang han bara några steg och sen vände sig om för att se om bollen kommer snart. Fick jag ut honom så struntade han i matskålarna bara vände sig om innan signal och undrar om bollen kommer.  hmmmm, då är det bara att backa några steg och börja om med träningen. Man fick ju vara glad ett tag i alla fall att det fungerat något sådär.  Men det är väl tjusning i och för sig, för det är ju träning som är kul. Skulle allt sitta på en gång och man startade på alla prova och fick första pris (vilken drömKyssFlört) då hade man ju inget att träna på. Jag försöker peppa mig själv efter bakslaget Obestämd

Men markeringarna med skott och fågel gick kanon bra, där finns inget att klaga på, så det momentet är jag super super nöjd med, får njuta av det i stället så länge, blir säkert något bakslag där ocksåFoten i munnen 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Aller - 7 mars 2013 14:13

Att ta sig för och blogga var inte min grej. Så jag skriver att bloggen är vilande så länge. ...

Av Linda Aller - 30 juli 2012 21:00

I går var vi och hälsade på våran blivande lilla katt unge. Det blev kärlek direkt. Jätte trevliga uppfödare också, så allt kändes jätte bra. Men så svårt att åka därifrån. Två veckor kvar innan vi får hämta hem våran lilla tuss. Hemmet är klart fö...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 28 maj 2012 12:45

Fick komma i morse till veterinären. Hans sa att det där går inte att sy, så det får läka ihop av sig själv. Det går att sy men då måste han skära bort mycket och det blir ett mycket större sår. Hon får äta pencillin nu, sen äter hon rimadyl mot hält...

Ovido - Quiz & Flashcards