Alla inlägg under januari 2010

Av Linda Aller - 26 januari 2010 09:48

Nu har vi gjort om Henriks rum till gästrum. Hundarna håller sängarna varma  


  Fick den vita byrån av Mette.
Så Mette känn dig som hemma när du sover kvar här   
  

Av Linda Aller - 23 januari 2010 17:39

I dag packade vi ryggsäcken med fika och korv. Gick till gimodammen och grillade korv, hundarna busade runt i snön och "grabbarna" körde snöskoter på sjön.

Grannen fick en liten hund på köpet när hon träffade sin "blivande" :-)

I dag fick dom träffas och busa för första gången. Det gick jätte bra. Ozzy, en volpino kille på 6 år visade att han bestämde över Nova och Champe. Såg så gulligt ut när Champe kröp ihop och fjäskade för honom. Det känns så bra att hundarna kommer bra överens och har gjort upp rangen. Dixi är Queen och Ozzy är King, Nova och Champe är längst ned.

              

Av Linda Aller - 18 januari 2010 08:55

I lördags åkte Champe och jag till Mette och Kate i Haninge. Hon mötte upp mig i stora väsby, för jag hittar inte i stockholm och gillar INTE att köra där när man inte vet vart man ska.

Vi hade en jätte mysig och härlig kväll tillsammans och med hundarna. Champe och Kate blev riktigt kära i varandra, dom var så gulliga mot varandra.   

Vi vaknade ganska tidigt på söndagen och hade även en mysig morgon. Sen åkte vi till Jannes grav, jag ville gärna se den. Det var jätte fint där.

Efter det så släppte vi ut hundarna och tränade lite med dummis innan jag åkte hem.

Tack för en trevlig helg och att du "lotsade" mig genom storstan   


  Champe och Kate som gosar så gulligt med varandra. (Kate i soffan, halvmoster till Champe)   Gott med efterrätt  
  

Av Linda Aller - 15 januari 2010 11:21


Våran årliga tradition i Gimo 13 Januari KNUTMASSO


Lite "grundning" hos grannen innan man går ut på gatan.


 

     
UNT lyckades få en häxa på bild, häxan Linda :-)

Här är ett bildspel som UNT gjorde på knutgubbarna på gatan.
http://www2.unt.se/ext_bildspel/1,2982,GROUP=3874-PIC=68780-MC=78,00.html


Sen var det in och värma sig en stund innan man gick upp tlll dansen.

Av Linda Aller - 8 januari 2010 23:49

Att man kan bli så glad för bajs. Champe som varit så lös i magen så länge och har gått på diet och skulle till veterinären nästa veckan om han inte blev bra. Sista kvälls rastningen så bajsade han ganska normalt. Icke hund ägare som läser det här vrider sig väl och tycker det är hemskt och konstigt att skriva om sånt här, men hundägare tror jag känner min lycka.   Äntligen kan han få börja äta vanlig mat, han börjar tunna ur så han behöver verkligen få i sig allt vad hundfodret innehåller. 



Av Linda Aller - 6 januari 2010 13:40

Nu har vi -21 grader kallt. Till och med hundarna känner av det och tycker det är kallt, lyfter på tassarna när dom står stilla.


I dag är det lite synd om Champe, han ska svällta ett dygn. I morse gick Thomas ut med honom och tjejerna fick äta när han var ute, sen fick dom gå ut när han kommit in bara för att han inte skulle se när dom äter och han inte får något.

Han har varit lös i magen så många dagar nu och vi har gett honom fisk och ris men har inte hjälpt. Nu ska vi prova att svällta honom ett dygn och sedan ge honom flera små portioner av fisk och ris per dag. Blir han inte bra tills nästa vecka så skulle vi få någon slags pasta från veterinären att ge honom så det stoppar upp, så får man gå vidare sen och se vad det kan vara och vad man ska göra.

Man vill knappt äta något själv när man vet hur hungrig han är. Tänk om man kunde prata med dom och tala om varför man gör som man gör.



Av Linda Aller - 5 januari 2010 09:34

Så var min låååånga ledighet slut. Vad tiden går fort när man är ledig. Tyckte jag skulle hinna med så mycket och även bara slappa och mysa och njuta av ledigheten.

Blir ingen körning för mig idag, jag ska ha utbildning. Så det blir teori en timme sen ska jag åka med en förare på hans tjänst och "coatha" honom hur han ska bli "grön förare". Jag utbildar inom "Gröna Resan" heter det. Vi ska lära oss köra miljövänligt och föregå med gott exempel i trafiken. Så jag fick "lotten" att bli "miljöcoatch" för vårat garage.

Det värsta är när man ska ut och åka med andra förare att jag är så åkrädd, jag kör hellre själv. Jag får så ont i huvudet och magen. Brukar titta på alla passagerare som sitter och halvsover och inte är ett dugg rädda. Tur det, dom som måste åka varje dag till och från jobbet. Jag skulle aldrig klara det.

Ha en bra dag!



Av Linda Aller - 3 januari 2010 15:29

Nu har vi fått massor av snö. Det är så himla fint ute nu. Tänk om hela vintern kunde få vara så här.

Hundarna tycker det är lika roligt med snö som med vatten.


    

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards