Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

En film till minne av Dixi.

Av Linda Aller - 17 februari 2011 13:06

Har gjort en film med foton på Dixi sen valp och fram till sista dagen.

Musiken som spelas hörde vi på radion när vi åkte till veterinären med Dixi.

Det här är mitt sätt att bearbeta, foton, minnen, musik.
Saknar henne så mycket. Små saker i vardagen när man föväntar sig att hon ska komma eller göra vissa saker.

Jag tog bilen igår och åkte och tränade lite med Nova och Champe föra att dom skulle få göra något roligt, då brukar Dixi "prata" av förväntan vad vi ska göra. Men det var helt tyst i bilen. Dom har sina olika egenskaper och det fattas en nu som blir så tomt.


 
 
Maria

Maria

17 februari 2011 16:09

Å vad jag lider med er. Det var en jättefin film du gjort, massor med känslor. Trösta er att ni gjorde allt för hennes bästa. Usch Linda, varför ska ett hundliv vara så kort...

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Lisa, Ida, Syrra

Lisa, Ida, Syrra

17 februari 2011 21:44

Å, så fint..........

http://www.jim-lisa.se

 
Maria, Zazza & Kiwi

Maria, Zazza & Kiwi

17 februari 2011 23:36

Såå himla fint!! Sitter och bölar som bara den.. kan bara tänka mej hur dte skulle vara om jag själv skulle vara där.. jag lider verkligen med dej Linda! Man önska så man kunde säga nåt för att lätta men det finns inget! Så jag skickar bara en massa kramar till er!! Kram!!!

http://www.zazzakiwi.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Aller - 7 mars 2013 14:13

Att ta sig för och blogga var inte min grej. Så jag skriver att bloggen är vilande så länge. ...

Av Linda Aller - 30 juli 2012 21:00

I går var vi och hälsade på våran blivande lilla katt unge. Det blev kärlek direkt. Jätte trevliga uppfödare också, så allt kändes jätte bra. Men så svårt att åka därifrån. Två veckor kvar innan vi får hämta hem våran lilla tuss. Hemmet är klart fö...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 30 maj 2012 10:33

Veterinäre ringde i morse för att höra hur det är med Nova. Så gulligt av honom. Det har jag inte varit med om förut. Känns verkligen bra med våran nya veterinär här. Nu blev det ju ett stort stort plus också att han bryr sig så.     Det värmer i h...

Av Linda Aller - 28 maj 2012 12:45

Fick komma i morse till veterinären. Hans sa att det där går inte att sy, så det får läka ihop av sig själv. Det går att sy men då måste han skära bort mycket och det blir ett mycket större sår. Hon får äta pencillin nu, sen äter hon rimadyl mot hält...

Ovido - Quiz & Flashcards